Friday, July 29, 2011

Menghadapi bulan terakhir

Salam ....
Hei...sekarang ni dah tinggal sebulan jek lagi aku nak bersalin ni...sekarang macam2 rasenye dok terpikir tang sakit beranak nanti..xtau la camne rupenye dan camne lah aku nak hadapi nanti...huhu..
Sepanjang mengandung ni, aku asyik tertanya2 nak cari nama anak aku nanti...susah jgk ek...sb nak cari nama yg mula huruf f dan mempunyai makna...xnak la main sedap jek tp xde makna...huhu..
first time dulu, aku cari nama untuk anak pempuan jek sb aku rase senang jek...sekali scan lelaki la pulak...betul cakap suami aku lelaki rupenye...
aku ingat kan pempuan sebab makcik aku kata cam pempuan sebab aku la ni da xsuke nak solek2 cam time dolu2 tu...nak melawa2 pakai tudung kat sane ikat sini pun da xde mood..pakai sesimple mane je le...
tp kawan aku kata perut aku nampak bujur mesti anak lelaki...maknenye dia betul le...

Sepanjang aku mengandung ni aku pun asyik mimpi dapat baby girl jek...sebab tu le suspek dapat pempuan...
macam2 masalah aku hadapi tang kesihatan ni ...takut jugak effect kat baby aku ke...rupenye aku jek yg bermasalah..dianye okay jek...membesar dgn cepat....dan selalu duk tendang2 n pusing2 kat perut au ni sampai geli rasenye...

sekarang da masuk 8 bulan...
disebabkan aku nak berpantang kat kampung jadi aku bersalin kat hospital yg dekat dgn rumah mak aku je le...hospital gov pun xkisah le...janji anak aku kuar dgn selamat n xde masalah ape2...
hari tu beli barang baby je dah seribu lebih...terkejut jgk aku...nampak cam simple jek tp sekali kumpul makan duit banyak jgk barang budak ni...huhu...xpele asalkan bahgia ....sape bahgia? budak dalam perut aku ni le... awal2 da dapat baju raye...aku sendiri pun xbeli baju raye lagi...tp firasat aku cam rase aku ni raye kat spital jek....huhu...janganlaaa....baby kuar la da beberape hari eh....mummy nak makan ketupat puas2 dgn kuih raya dgn kepek2...eh...eh....harap2 le....tp kalo buat dia yg x sabo nak kuar sb nak raye nak buat cam ne....redha je le...tahun dpan leaku merasa makan makanan raya di hari raya...huhuuu

No comments:

Post a Comment